مجلس راه حل مشکلات

مجلس قوی، راه برون‌رفت از مشکلات در دیدگاه رهبری

در جمهوری اسلامی هر ۴ سال یکبار مردم به پای صندوق‌های رای می‌روند و نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند. از زمان پیروزی انقلاب ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است و امسال، قرار است دوازدهمین نمایندگان مردم در اسفند ماه ۱۴۰۲ انتخاب شوند. در هر جامعه‌ای انتظار می‌رود افرادی تصمیم‌گیرنده و نماینده عده‌ای دیگر باشند که بهترینِ آن جامعه باشند.

همانطور که امام راحل بارها بیان کردند که مجلس عصاره فضایل ملت است و باید افرادی وارد مجلس شوند که از هر نظر بهترین باشند. کشور ایران دیار استعدادهای برتر جهان است. در هر حوزه‌ای که بررسی می‌کنیم ایرانی را در رده‌های اول جهانی می‌بینیم. طبیعی است که انتظار داشته باشیم این استعدادها در کشور و برای وطن خودشان کار کنند و انرژی و توان خود را برای همین کشور صرف کنند. اگر چنین شد، اگر روزی رسید که نخبه‌ها و جوانان در همه عرصه‌ها از جمله عرصه سیاسی اجازه و امکان ورود پیدا کردند، می‌توان انتظار تحول داشت.

مجلس که باید فضایل ملت در آن حضور داشته باشند، باید این قدرت را داشته باشد که در برابر مشکلات، راه‌حل ارائه دهد. مجلس باید قوی باشد تا بتوانند در حل مشکلات و مسائل ملت جهادی و پرتوان ظاهر شود. اما سوال اینجاست که این فرد چه ویژگی‌هایی دارد و چه کسی می‌تواند از پس مسئولیتی این چنین برآید؟ رهبری بارها درباره نیروی جوان و ورود افکار نو به جامعه توصیه کرده‌اند.

ایشان در دیدار با اقشار مردم بارها فرموده‌اند انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری فرصتی است برای ورود افکار نو و جدید که از طریق آن بتوانیم نمایندگانی را وارد مجلس کنیم که تازه نفس باشند و با افکار نوآورانه متناسب با شرایط روز جامعه، بتواند جامعه را به پیش ببرند. ایشان می‌فرمایند جوانان نخبه انقلابی موتور محرکه یک جامعه هستند و میبایست این توان را داشته باشند که ملتی را به حرکت دربیاورند.

ایشان می‎فرمایند انتخابات مهم‌ترین اتفاق سیاسی کشور است و نباید با حاشیه‌‎سازی و حرف‌ها و اعمال دلسردکننده و ناامیدکننده، افراد را از شرکت در این اتفاق مهم سیاسی، ناامید کرد. با توجه به سنگ‎اندازی‌های همیشگی رسانه‌های بیگانه، مخصوصا در زمان انتخابات و صحبت‌های آنان پیرامون این که انتخابات مهندسی می‌شود. بهترین واکنش برای مقابله با این تفکر اشتباه این است که با شفافیت‌سازی، افراد را بار دیگر به حضور پرشور تشویق کرد.

راه قطعی برون‌رفت از این مشکلات برای مقابله با دشمنان قوی پنجه بین‌المللی این است که ایران قوی داشته باشیم. برای داشتن ایران قوی، لازم است مولفه‌های قوی شدن را جلوی چشممان داشته باشیم. یکی از این مولفه‌های قوی شدن این است که مجلس قوی داشته باشیم. نمایندگان مجلس ما زمانی می‌توانند با قدرت عمل کنند که پشتوانه علمی و عملی قوی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

از طرفی توجه به این نکته ضروری است که هنگامی نمایندگانی که انتخاب می‌شوند می‌توانند پرتوان وارد صحنه عمل شوند که واقعند توانمند و بااستعداد باشند. همانطور که بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) فرمود: «مجلس عصاره فضایل ملت است.» انتظار می‌رود افرادی که در این عرصه حاضر می‌شوند در خود توانایی ذهنی و بدنی بالایی ببینند تا خود را لایق نمایندگی قشر بزرگی از جامعه بدانند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای هر ساله در دیدار با نخبگان تاکید دارند که جامعه نخبگانی کشور بار اصلی مسئولیت را باید به دوش بکشند. نخبگی مسئولیتی را همراه خود می‌آورد و آن هم خرج کردن این استعداد در راه و هدف درست است. طبق فرمایش امام علی (ع) که درباره مسئولیت علمای جامعه می‌فرمایند: «لو لا حضور الحاضر و …» اگر این استعداد خدادادی باید در جهت منافع عموم خرج شود، کشور را قوی می‌کند.

همانطور که در زمان جنگ تحمیلی ما شاهد این بودیم که تمامی کشورهای زورگو و مستبد و قدرتمند در برابر کشوری تازه انقلاب کرده، ایستادند و در نهایت هم نتوانستند حرف زورشان را بر مردم تحمیل کنند. آن زمان با تکیه بر استعدادها و نیروهای جوان نخبه، اقدامات و عملیاتی انجام دادیم که امام پیام دادند : «فتح الفتوح انقلاب ما تربیت این جوانان است.» با وجود پیروزی بزرگی که ما در عرصه نظامی کسب کردیم، امام تاکید کردند که رشد و سربرآوردن این نیروهای جوان و بااستعداد فتح الفتوح انقلاب ما بود. نگفتند این پیروزی فتح الفتوح بود. نگفتند آفرین به شما جوانان. گفتند تربیت این چنین نسلی سرآمد همه پیروزی‌هاست.

در موارد متعددی شاهد بوده‌ایم که رهبر انقلاب از مسئولان و دولتمردان می‌خواهند که از جوانان نخبه انقلابی در بدنه مدیریت، مدیریت میانی استفاده کنند. باید به جوانان خود اعتماد داشته باشیم تا آینده‌ای روشن برایمان رقم بزنند. نیروی جوانی وقتی با فکر و درایت و تجربه پیر تلفیق شد، نتیجه پیشرفت یک ملت خواهد بود. امیدواریم ازین پس بیشتر از پیش شاهد درخشش جوانان انقلابی باشیم. جوانی که در زمان جنگ، شهید باقری شد، در عرصه علمی، شهید احمدی روشن شد و وقتی پای پیشرفت هسته‌ای به میان آمد، از قافله عقب نماند و کشورش را به جایگاهی که حقش بود، رساند.

1 دیدگاه دربارهٔ «مجلس قوی، راه برون‌رفت از مشکلات در دیدگاه رهبری»

  1. بازتاب: دستاورد شرکت در انتخابات، عصبانیت دشمن از ملت ایران است. - مجله خبری بیرجند انتخاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *