سایت های ساخت رزومه کاری

سایت‌های رزومه‌سازی

رزومه نقش بسیار مهمی را در دستیابی شما به شغل با حقوق بالاتر دارد. یکی از مهمترین مواردی که بسیاری از کارجویان از آن غافل هستند و اغلب منجر به از دست رفتن فرصت‌های شغلی و مصاحبه آن‌ها می‌شود، نداشتن یک رزومه گویا، حرفه‌ای و چشمگیر است. یک روزمه خوب باید بتواند تمامی توانایی‌های شما و درخواست‌های مورد نظر کارفرما را پوشش دهد.

در گذشته نوشتن روزمه تنها با استفاده از فایل‌های ساده در نرم افزارهایی مانند MS. Word Office صورت می‌گرفت. در اینجا شما باید مهارت‌های زیادی را در نگارش و صفحه آرایی داشتید و اغلب اوقات هم نتیجه زیاد چشم گیری و قابل قبول نبود.

اما امروزه شما سایت‌های زیادی را می‌توانید بیابید که به شما خدمات بسیار خوبی را در زمینه ساخت رزومه‌های حرفه‌ای هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی ارائه می‌کنند. همچنین وب سایت‌های زیادی وجود دارند که با کمک هوش مصنوعی متن‌های بسیار بهتری را نسبت به آنچه که خودتان استفاد می‌کنید به شما پیشنهاد می‌هند.

در این مقاله ما به بررسی چهار سایتی که امکان ساخت رزومه حرفه‌ای را می‌دهند می‌پردازیم. امیدوارم که این چهار سایت به شما در یافتن شغل دوست داشتنی تان کمک کند.

سایت جابینجا

سایت جابینجا یکی از سایت‌های محبوب کاریابی در ایران است. این سایت از شرکت‌های زیادی آگهی دریافت می‌کند و فرصت‌های مختلف شغلی را به شما معرفی می‌کند. رابط کاربری ساده و کارآمدی دارد و به سرعت به شما کمک می‌کند که بتوانید شغل مورد نظرتان را در هر سطحی بیابید.

در این سایت امکانات جستجوی شغلی، ارسال رزومه، اطلاع به کارفرما و سایر مواردی که به کارجویان و کارفرمایان در رسیدن به هدفشان کمک می‌کند وجود دارد.

یکی از امکانات بسیار خوب در سایت جابینجا امکان رزومه‌سازی رایگان آن است. در اینجا شما می‌توانید یک رزومه رایگان و در عین حال حرفه‌ای را ایجاد کنید. همچنین می‌توانید این رزومه را به صورت رایگان به کارفرمایان ارسال کنید و به جلسه‌های حرفه‌ای مصاحبه دعوت شوید.

آدرس وب سایت: https://jobinja.ir

سایت جاب ویژن

سایت جاب ویژن هم یک سایت کاریابی است. در این سایت آگهی‌های حرفه‌ای کاریابی به صورت بسیار حرفه‌ای منتشر می‌شوند و گزینه‌های و فیلترهای مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید فرصت‌های شغلی مد نظرتان را بیابید. در این سایت هم کارفرمایان و هم کارجویان امکانات بسیار زیادی را در اختیار دارند و می‌توانند به خوبی فرصت‌های شغلی مورد نظر را معرفی کرده و یا بیابند.

یکی از امکانات بسیار خوب سایت جاب ویژن امکان رزومه‌سازی رایگان و حرفه‌ای آن است. در اینجا شما می‌توانید به صورت رایگان روزمه‌های فارسی و انگلیسی ایجاد کنید. همچنین این وب سایت‌ها به شما امکان ارسال رزومه‌ها به کارفرمایان را می‌دهند. یکی از خوبی‌های این سایت و سایت جابینجا آن است که شما می‌توانید نسخه الکترونیک (PDF) رزومه خودتان را نیز دانلود کنید و به صورت جداگانه به کارفرمای مورد نظرتان ارسال کنید.

در اینجا شما می‌توانید یک رزومه حرفه‌ای بر اساس تمام موارد تحصیلات، تجربیات، آموزش‌ها و سایر موارد ارائه کنید.

یکی از امکانات خوب سایت جاب ویژن آن است که رزومه شما به صورت خودکار به کارفرمایانی که به کارجویانی مانند شما احتیاج دارند نشان داده می‌شود و به نوعی کار جستجوی فرصت شغلی را برای شما سهل‌تر می‌کند. در واقع بعد از ایجاد رزومه، جاب ویژن فعالانه به جستجوی شغل‌های مرتبط به شما می‌گردد.

آدرس وب سایت: https://jobvision.ir

در ادامه بخوانید:

سایت سی وی بیلدر

سایت سی وی بیلدر، یکی از قدرتمندترین روزمه‌سازهای ایران است و به شما کمک می‌کند که بتوانید روزمه‌های متنوعی را برای فرصت‌های شغلی متنوع ایجاد کنید. این سایت امکانات بسیار عالی را برای ساخت یک رزومه حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد.

در سی وی بیلدر شما می‌توانید رزومه‌های متنوعی ایجاد کنید. داشتن رزومه‌های متنوع به شما کمک می‌کند که بتوانید سوابق خودتان را برای کارفرمایان مختلف بهینه‌سازی کنید و امکان دریافت فرصت مصاحبه و استخدام خودتان را افزایش دهید.

همچنین در اینجا شما می‌توانید از قالب‌های از پیش آماده شده نیز استفاده کنید. با استفاده از این قالب‌های از پیش آماده شده شما این امکان را خواهید داشت که بدون نیاز به دانش صفحه بندی و یا نرم افزارهای گرافیکی یک روزمه حرفه‌ای را در اختیار داشته باشید.

آدرس وب سایت: https://cvbuilder.me

سایت رزومیتو

سایت رزومیتو یکی از وب سایت‌هایی است که به شما کمک می‌کند که بتوانید رزومه‌های حرفه‌ای برای معرفی خودتان بسازید. تنوع قالب‌ها و امکاناتی که در اینجا دارید زیاد است و شما با استفاده از آن می‌توانید رزومه‌های ویژه برای هر کارفرما داشته باشید.

در کنار این موارد در این سایت شما می‌توانید از قالب‌های آماده هم از نظر محتوایی و هم گرافیکی استفاده کنید. در اینجا برخی از روزمه‌ها برای شغل‌هایی مهندسی، رزومه‌های به زبان انگلیسی و سایر موارد وجودد دارد.

اگر نمی‌دانید که چه چیزی باید در رزومه خودتان وارد کنید این سایت کمک زیادی به شما می‌کند که بتوانید یک قالب مرتبط به خودتان را بیابید و با تکمیل آن به راحتی یک رزومه حرفه‌ای داشته باشید.

آدرس وب سایت:‌ https://resumito.com

اگر قصد رزومه نویسی دارید به نکاتی که در زیر گفته می‌شود دقت کنید:

چند نکته درباره رزومه نویسی

  1. سعی کنید یک فهرست مرتبط از توانایی، تحصیلات، سوابق شغلی و تواریخ کار و غیره داشته باشید. این فهرست باید بر اساس تواریخ به درستی منظم شده باشد به نحوی که کارفرما بتواند بدون هیچ تلاش به راحتی به سوابق شما دسترسی داشته باشد.
  2. سعی کنید در نوشتن رزومه اغراق و بزرگ گویی نکنید. همچنین کم گویی و مبهم گویی را کنار بگذارید. به راحتی و بدون هیچ تکلفی هر مورد را توضیح دهید. تا کارفرما یک شناخت واقعی از شما داشته باشد.
  3. در زمان نوشتن سوابق، تاریخ شروع همکاری، تاریخ قطع همکاری، آنچه که در زمان همکاری آموختید و در نهایت علت قطع همکاری با کارفرمای قبلی مهم است. در اینجا سعی کنید اطلاعات درستی را در اختیار کارفرما قرار دهید.
  4. در زمینه نرم افزارها، زبان انگلیسی نیز زیاده گویی نکنید، مگر آنکه واقعاً حرفی برای گفتن داشته باشید. در صورتی که می‌توانید نمونه کار یا مدارک معتبر ارائه کنید، آن‌ها را در سایتی مانند لینکدین یا گیت‌هاب یا کانال شخصی تلگرام خودتان قرار دهید و لینک آن را در رزومه برای کارفرما بفرستید که مدیران فنی بتوانند سطح توانایی شما را به درستی تشخیص دهند.
  5. در مورد حقوق درخواستی نیازی به توضیح نیست، این را می‌توانید در جلسه مصاحبه بپرسید و به توافق برسید اما در مورد شرایط کاری دقت کنید، محل منزل مسکونی، سرویس رفت و برگشت، ارائه نهار و سایر موارد را در آگهی کارفرما بررسی کنید. این موارد برای یک شغل بسیار مهم هستند و تاثیر مستقیمی در بهره وری شما دارند.
  6. به آگهی‌های استارتاپ‌ها، شرکت‌های تازه تاسیس و یا بنگاه‌هایی که پروفایل ناقصی دارند دقت کنید. عبارت‌هایی دلخوش کن مانند ما یک خانواده ایم، استارتاپی با آینده درخشان، شرکت با اسم example.co و غیره را دقیقتر مطالعه کنید. یک پروفایل حرفه‌ای نشان دهنده آن است که شما با افراد حرفه‌ای و اهل کسب و کار روبرو هستید در حالی که پروفایل ناقص، شرح شغلی مبهم و مواردی از این دست به نظر نمی‌رسد گزینه‌های خوبی باشد.
  7. در آخر، حقوق مهم است! خیلی هم مهم است. سعی کنید با یک دید درست از توانایی‌های خودتان، توانایی پرداخت کارفرما و آینده شغلی تان در مورد حقوق به توافق برسید. تمامی موارد حقوقی مانند درصدهای کمیسیون، پرداختی‌های کاری، بونس‌ها، کرایه‌ها و جریمه‌ها باید در قرارداد شما منعکس شده و به توافق برسند. عجله نکنید کارفرمای صادق و حرفه‌ای این‌ها را در قرارداد کار وارد می‌کند، کارفرماهای نامطمئن از اظهار این موارد سرباز می‌زنند و در آخر شما حقوقی هم از آن‌ها دریافت نمی‌کنید. حتماً نسخه قرار داد خودتان را از کارفرما دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *