افزایش صادرات خراسان جنوبی

رشد صادرات خراسان جنوبی

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه پیمان‌سپاری ارزی یا رفع تعهدات ارزی به روش مدنظر دولت، بزرگترین مانع صادرات در کشور و در استان خراسان جنوبی است گفت: در مدت ۱۰ ماهه امسال صادرات استان از نظر وزنی ۴۵ درصد رشد داشته است.

علیرضا خامه‌زر در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: گمرک به عنوان دروازه‌بان اقتصادی کشور نقش مهمی در اجرای سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اقتصادی کشور دارد و به عنوان ناظر در حوزه تجارت خارجی اعم از صادرات و واردات، حمل و نقل بین المللی و ترانزیت نقش بسیار مهم و ارزنده‌ای در اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهادی پویا در داخل و همچنین حوزه بین‌الملل علاوه بر نقش کنترلی نقش بسیار مهمی در پویایی تجارت خارجی ‌کشور داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه صادرات به معنای انتقال تولید مازاد کشور به بازارهای خارجی و در مقابل ورود ارز به کشور است، افزود: با وجودمشکلات پیش روی صادرات، بخش خصوصی خراسان جنوبی همواره پای کار صادرات بوده و در بازارهای جهانی حضور دارد. 

همچنین بخوانید:

لیست بیمارستان‌ های بیرجند

کیفیت هوای بیرجند

نامزدهای مجلس بیرجند در انتخابات مجلس دوازدهم

خامه‌زر، با اشاره به تحریم‌ها گفت: عدم ارتباط بانکی با دیگر کشورها برای انتقال پول، روند صادرات را مشکل کرده و قدرت رقابت پذیری فعالان اقتصادی را کاهش داده است.  

وی با انتقاد از عدم ثبات قیمت‌های داخل به دلیل عدم ثبات نرخ ارز، افزود: پیمان‌سپاری ارزی یا رفع تعهدات ارزی به روش مدنظر دولت بزرگترین مانع صادرات در کشور و استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، با بیان اینکه امید است با تصمیم‌گیری‌های منطقی و کارشناسی و مشورت گرفتن از صادرکنندگان در تصمیمات، حضور بیشتری در بازار جهانی داشته باشیم گفت: ارزش صادرات استان طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۵۳۸ میلیون دلار معادل یک میلیون و ۹۱۰ هزار تن بوده است.

خامه‌زر، با بیان اینکه از مجموع صادرات استان، ۳۸۶ میلیون دلار مربوط به ماده ۱۱۶ و ۱۵۱ میلیون دلار صادرات استان است افزود: صادرات استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد به لحاظ ارزشی و ۴۵ درصد به لحاظ وزنی افزایش داشته‌ایم. وی با بیان اینکه عیار و قدرت کشورها با صادرات سنجیده می‌شود، افزود: صادرات به پشتوانه تولید قوی شکل می‌گیرد و برندسازی، تولید باکیفیت و پایداری در بازارهای هدف از مهم‌ترین عوامل صادرات موفق است و علاوه بر صادرات کالا، صادرات فکر و ایده منجر به ارزآوری و اشتغال می‌شود.

1 دیدگاه دربارهٔ «رشد صادرات خراسان جنوبی»

  1. بازتاب: رشد نرخ باسوادی در خراسان جنوبی - مجله خبری بیرجند انتخاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *