نمایندگان مجلس بیرجند

نمایندگان مجلس بیرجند از گذشته تا کنون

خراسان جنوبی استان بزرگ و محرومی است که به جهت بزرگی و گستردگی زیاد، اکنون برای انتخابات به چهار حوزه تقسیم می‌شود. از این استان قرار است چهار نماینده وارد انتخابات مجلس شواری اسلامی شود.

    • حوزه بیرجند، درمیان و خوسف
    • حوزه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه
    • حوزه قائنات و زیرکوه
    • حوزه نهبندان و سربیشه

در این مقاله قرار است با نمایندگان بیرجند از اولین دوره مجلس بعد از انقلاب تا امروز آشنا شوید. البته قبل از انقلاب نیز ۲۴ دوره مجلس داشتیم که اکثر آن‌ها افراد فرمایشی و دستوری بودند.

اولین نماینده مجلس بیرجند – ابوالحسن حائری‌زاده

ابوالحسن حائری‌زاده اولین نماینده مجلس شورای اسلامی بیرجند بوده است. وی در سال ۱۳۲۶ در کربلا عراق متولد شد. پدر وی سیدکاظم حائری زاده یکی از روحانی‌های شهر بیرجند بود. وی از سال ۵۹ تا ۷۱ در سه دوره متوالی نماینده شهر بیرجند در مجلس بود.

در دوره چهارم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد. حائری‌زاده پس از روی کار آمدن هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس‌جمهور در سال ۱۳۶۸، با ایراد نطق‌های پیش از دستور در مجلس سوم مخالفت خود را با سیاست‌های اقتصادی و فرهنگی دولت وقت ابراز می‌داشت. وی در ۱۴ آذرماه سال ۱۳۸۷ بر اثر بیماری قلبی در تهران درگذشت.

چهارمین نماینده مجلس بیرجند – سید محمدحسین زینلی

سید محمدحسین زینلی، زاده سال ۱۳۳۰ از بیرجند است. ایشان نماینده مردم بیرجند و نهبندان در چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۷۲ بود. وی همچنین بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت کویر تایر بوده و بعد از ۸ سال دوباره به سمت مدیرعاملی کویر تایر درآمد.

علیرضا عبادی

سید علیرضا عبادی

سید علیرضا عبادی متولد سال ۱۳۱۸ از خوسف است. ایشان نماینده کنونی ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند است. وی پیش از این نماینده دوره‌های پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان بود.

مهدی آیتی ششمین نماینده مجلس بیرجند 

مهدی آیتی در سال ۱۳۳۶ در بیرجند به دنیا آمد. وی یک دوره در سال ۷۹ توانست اعتماد مردم بیرجند را به دست آورد و در مجلس دوره ششم حضور داشته باشد. صلاحیت وی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان رد شد. او در سال ۹۲ رئیس ستاد تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی در خراسان جنوبی بود.

حسین ابراهیمی هشتمین نماینده مجلس بیرجند

حسین ابراهیمی، زاده سال ۱۳۲۴ است. در سال ۸۷، در هشتمین دوره مجلس بیرجند توانست نماینده منتخب مردم شود و تا سال ۹۱ به فعالیت خود ادامه داد. او هم‌چنین از اعضای جامعه روحانیت مبارز است.

محمدباقر عبادی

سید محمد باقر عبادی

سید محمدباقر عبادی زاده ۱۳۴۹ است که پدر ایشان نیز در دوره‌های پنجم و هفتم نماینده مجلس شورای اسلامی بیرجند بودند. ایشان در دور بعدی انتخابات مجلس نیز باری دیگر اعتماد مردم را جلب کرد و به مجلس راه یافت. ایشان تا سال ۹۵ در خدمت مردم بیرجند، درمیان و خوسف، در کسوت نمایندگی بودند.

بیشتر بخوانید:

·        مشاهیر بیرجند را می‌شناسید؟

·        تایید صلاحیت ۷ نامزد جدید انتخابات مجلس در خراسان جنوبی

 

حسین خسروی یازدهمین نماینده مجلس بیرجند

حسین خسروی اسفراز زاده در دوره یازدهم با رای مثبت شانا (شورای ائتلاف نیروهای انقلاب) به پیروزی رسید.

 

 

منبع: نمایندگان مجلس بیرجند

2 دیدگاه دربارهٔ «نمایندگان مجلس بیرجند از گذشته تا کنون»

  1. بازتاب: هدف‌گذاری برای راه‌اندازی نیروگاه‌های ۵کیلوواتی در خراسان جنوبی - مجله خبری بیرجند انتخاب

  2. بازتاب: هدف‌گذاری برای راه‌اندازی نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی در خراسان جنوبی - مجله خبری بیرجند انتخاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *