نامزدهای مجلس بیرجند در انتخابات مجلس دوازدهم

بر طبق خبری که ایرنا منتشر کرده است، از ۲۴۵ نفری که برای نمایندگی مجلس دوازدهم برای حوزه‌های خراسان جنوبی (۴ حوزه)، ثبت‌‌نام کرده‌اند، صلاحیت اولیه ۱۶۰ داوطلب تایید شده است. شما ممکن است به دنبال بهترین نامزد انتخابات مجلس بیرجند باشید. ما به تدریج در این صفحه اطلاعات نامزدها را تکمیل خواهیم کرد تا بتوانید انتخابی بهتر و دقیق تر برای آینده شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف داشته باشید.

توجه داشته باشید که فرایند تایید صلاحیت داوطلبان مجلس یک فرایند سه مرحله‌ای است. اسامی اعلام‌شده، نام افرادی است که مرحله اول تایید صلاحیت را با موفقیت پشت سر گذرانده‌اند.

 

اسامی نهایی داوطلبان مجلس دوازدهم (از جمله کاندیداهای مجلس بیرجند ۱۴۰۲) در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

ما در این مقاله به بررسی اطلاعات کاندیداهای احتمالی مجلس دوازدهم از حوزه‌های استان خراسان جنوبی (بیرجند) می‌پردازیم. (با توجه به عدم اعلام اسامی از سمت مراجع ذی‌صلاح، احتمال خطا در این لیست وجود خواهد داشت و لیست نهایی اول اسفندماه قرار داده خواهد شد).

در صپرتی که صلاحیت اولیه شما از حوزه‌های استان خراسان جنوبی اعلام شده است، نام و رزومه خود را برای ما ارسال کنید تا در این صفحه قرار دهیم. 

لیست اولیه داوطلبان مجلس دوازدهم استان خراسان جنوبی (حوزه بیرجند)
ساختن فردایی بهتر با انتخاب نماینده‌ای جوان و متعهد

دکتر امیر بیدختی

به نظر شما چه شخصی برای شرکت در انتخابات مجلس بیرجند مناسب است؟

از همراهی شما سپاسگزاریم!

نامزدهای بیرجند، درمیان و خوسف برای انتخابات مجلس ۱۴۰۲

این لیست با کمک اطلاعاتی که خبرگزاری فارس منتشر کرده است، تکمیل شده است. به محض دریافت اطلاعات بیشتر، اطلاعات این صفحه تکمیل می‌شود.

در صورتی که صلاحیت شما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف برای دوازدهمین انتخابات مجلس ۱۴۰۲ تایید شده است، اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید تا در این صفحه قرار دهیم.

دکتر امیر بیدختی

دکتری هوش مصنوعی از دانشگاه شریف و کارآفرین

دکتر خلیل خلیلی
دکتر خلیل خلیلی

رئیس سابق دانشگاه بیرجند و استاد بازنشسته دانشگاه

محمدعلی قاسم‌زاده نداف

بازنشسته سپاه و فرماندار اسبق بیرجند

سردار علی مولوی حقیقی

بازنشسته سپاه و معاون سابق استانداری خراسان رضوی

حجت‌الاسلام محمدامین وحدانی‌نیا

معاون دادگاه عمومی تهران

دکتر سید حسن هاشمی

رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی

به نظر شما چه شخصی برای شرکت در انتخابات مجلس بیرجند مناسب است؟

از همراهی شما سپاسگزاریم!

زمان اعلام نهایی نام کاندیداهای بیرجند، در میان و خوسف برای انتخابات ۱۴۰۲

به نقل از ایرنا، ۷۳ داوطلب برای انتخابات مجلس ۱۴۰۲ از ۴ حوزه استان خراسان جنوبی تایید صلاحیت شده‌اند.

بر طبق این اخبار، برای انتخابات مجلس بیرجند ۱۴۰۲،  ۸۴ نفر مرحله اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ بودند. در نهایت نیز برای حوزه بیرجند، درمیان و خوسف تا تاریخ ۱۵ دی، تایید ۲۸ نفر، عدم تایید ۴۷ نفر و عدم احراز ۹ نفر، نتایج اعلام شده از هیات نظارت اعلام شده است. البته داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها تایید نشده است و یا این‌که عدم احراز شده است، امکان اعتراض دارند.

ویژگی‌های داوطلبان مجلس بیرجند ۱۴۰۲

داوطلبان کلیه حوزه‌های انتخاباتی مجلس هم‌چون نامزدهای انتخابات بیرجند در سال ۱۴۰۲، باید هم دارای شرایط عمومی و هم دارای شرایط اختصاصی باشند. شرایط عمومی مواردی هم‌چون اعتقاد و الترام عملی به اسلام (به غیر از داوطلبان اقلیت‌های دینی)، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و … را داشته باشند. 

از جمله شرایط اختصاصی داوطلبان مجلس از حوزه بیرجند و سایر حوزه‌ها برای دوره دوازدهم هم می‌توان به داشتن مدرک کارشناسی ارشد، حداقل ۵ سال سابقه کار اجرایی، داشتن حداقل ۳۰ سال سن، عدم محرومیت داوطلب از شرکت در انتخابات حسب مورد به جهت تصدی مقام یا شغل موضوع ماده (۲۹) این قانون و … اشاره کرد.